tisdag 5 januari 2010

Yantramattan

Har nu testat yantramattan ett tag. Man kan fundera på hur kroppen kan ta emot 8820 st piggar. Ja det är ju en annorlunda upplevelse.

Ont gör det första minuterna, men sedan blir det konstigt nog behagligt. Sedan blir man avslappnad till och med jag som har svårt att slappna av.

Jag reagerade dag nr2 när jag använt mattan jag hade sovit väldigt tungt och kände som jag var i en bubbla. Efter den dagen blev det bättre jag sov bättre och det hjälper mig att få bort muskelspänningar som jag lätt får i nacke, axlar och skulderblad.

Jag har hört att folk säger att de har fått mer energi av mattan men jag har bara använt den vid sänggående. Men häromdagen förstod jag vad de menade. Jag hade tränat ett stationspass på kvällen och var rätt trött i musklerna. Jag tänkte jag lägger mig på mattan en stund då blir det säkert bättre. Ja bättre blev det men jag fick sådan energi att jag inte kunde sova den natten sov ca 2 tim. Så nästa gång ska jag ta bort mattan när jag nästan somnat in så att jag inte hinner bli pigg.

För att mattan ska komma åt mina punkter i nacken använder jag ett hoprullat lakan plus kudden det funkar jättebra.
Att spikmattan blev årets julklapp 2009 tycker jag är bra. Vi människor behöver slappna av mer och vara i nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar