onsdag 28 april 2010

Reflektion av min dag

Hjulet snurrar allt fortare mycket att göra på jobbet och hemma.
Jag vet att så kommer det att vara en tid framöver. För att orka med har jag valt att stanna hjulet mellan varven och reflektera över vad som händer och sedan fokusera på det som varit bra och inte på det som jag inte gjort. Min reflektion av denna onsdag.

Idag var en bra dag på jobbet jag och mina kollegor var på utflykt till skogen hela dagen med vår barngrupp. Jag lagade mat över elden med två av barnen det var så mysigt. Alla barn åt så mycket ett barn sa" det var det godaste jag ätit" maten som gjordes idag var tortellinisoppa.

På eftermiddagen träffade jag min dotter på stan det var dags att gå till vaccinationsmottagningen och ta tredje TBE sprutan för henne. Det känns skönt att hon nu har fullt skydd i tre år hon är orienterare och är ute mycket i skogen. TBE vaccinet gör att man inte får fästingburen hjärninflammation om du vill veta mer om det kan du göra det här.....

Det kändes så bra när det var klart, så vi gick till ett konditori och fikade. Det var så mysigt bara hon och jag få sitta och prata utan att bli störda.
Vi gick sedan på stan och gjorde några ärenden bl.a var vi på apoteket där köpte jag "nålen för varenda unge"
"För varenda unge är UNICEFS årliga kampanj som under april månad uppmanar hela Sverige att vara med i kampen för att alla barn över hela världen ska få sina rättigheter tillgodosedda. Var med och kämpa för varenda unge genom att engagera dig, köpa kampanjnålen och titta på den direktsända Humorgalan den 2 maj. Allt stort börjar med något litet – du kan göra större skillnad än du tror. " Nålen kostade 20 kr

På kvällen åkte jag och tränade i dag blev det intensivgympa jobbigt men roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar