söndag 25 juli 2010

Dalhalla och Rhapsody in Rock






Jag har i flera år velat åka till Dalhalla och se Rhapsody in Rock men av olika anledningar har det inte blivit av förrän nu. Jag fick tag på biljetter till den 16 Juli och det visade sig att det var premiär - extra roligt. Vi åkte dit i god tid innan konserten för att titta runt lite i det gigantiska kalkbrottet. Kalkbrottet var mycket större än jag trott från början, så häftigt. Vi hade jättebra platser. Vi satt på 10 bänk, nära scenen.

Konserten var bra fast alla artisterna passade inte min musiksmak, Men just att det varvades med olika musikstilar och artister gjorde denna konsert oförglömlig. Den största behållningen var Jill Johnsson, LaGaylia Frazier och Jacob Samuel. Det började svänga rejält när Jacob Samuel sjöng "Highway star" och andra godingar från Deep Purple.

Dagen efter konserten hade jag så ont i högra vaden och hade svårt och gå. Jag undrar om det var träningsvärk efter allt diggande, eller hade jag legat konstigt i tältet?

Tag vara på nuet och alla fina upplevelser ni får, ha en fortsatt skön sommar.
De fina bilderna har min man tagit.

2 kommentarer:

  1. Jag har varit där två gånger och det är riktigt häftigt. Men det gäller att klä sig varmt även en varm sommarkväll för i gropen kan det bli riktigt kallt. Kul att du fick tag i biljetter.

    SvaraRadera
  2. Ja det blev kallt efter ett tag fick ha dubbla fleece på mig. Annars var det en varm sommarkväll härligt.
    Vad har du sett i Dalhalla?

    SvaraRadera