lördag 31 juli 2010

O- ringen veckan


Vilken vecka! Sol och massor av regn. Under denna vecka har jag min man och dottern haft olika uppdrag som funktionärer på O-ringen. Jag har haft hand om servicen för funktionärer. Maken har varit ute på etapperna och fotograferat och har fått två bilder med i aftonbladet se här..... och här... och dottern har jobbat i pressen på etapperna.


Efter invigningen och ungdomsstaffetten så åkte vi till svärmor som hade namnsdag.

Där grillade vi
kycklingspett som var kryddade med salvia och inlindade i bacon.
Jag delade en kycklingfile 2-3 bitar och hade på rikligt med salvia och sedan lindade jag en en bit i taget med bacon.
 Till det hade jag gjort en potatissallad med äpple receptet hade jag sett från Nerikes Allehanda

300g kallpotatis (dela i mindre bitar)
2 dl creme fraiche
2 msk dijonsenap
1 msk flytande honung
4 salladslökar (hackas i små bitar)
2 röda äpplen (hackas i små bitar)
salt och peppar

Blanda samman alla ingredienser och smaka av.

Till efterrätt hade jag gjort en Fläder och Citrontårta från tidningen Baka nr1 2010 den blev jätte god. En mycket trevlig kväll blev det.

Jag har även provat att springa en bana under veckan. Jag har aldrig själv orienterat förut. Som tur var hade jag min dotter till hjälp som skuggade mig. Det var roligt men mycket svårt, jag hade inte klarat det utan henne. Det som jag blev fascinerad av var tystnaden i skogen fast det var så mycket människor - och hjälpsamheten människor i mellan fast det är tävling. En annan sak som jag också la märke till var vid vätskekontrollerna, där såg man inga plastmuggar på marken. Alla slängde sina muggar på en gång på rätt ställe. När man är på t.ex Vårruset så är det ett hav av plastmuggar på marken vid vätskekontrollerna.
Jag har under veckan träffat så mycket roliga och trevliga människor som jag kommer att ha som ett bra minne för O- ringen 2010.
Vill du se mer bilder och läsa om veckan läs här.....

1 kommentar:

  1. När jag var yngre var jag med och orienterade. Det var kul! Nu skulle jag nog inte klara mig utan GPS...;)

    SvaraRadera