torsdag 2 december 2010

Tandoori Chicken



Jag är en buzzador och det innebär att jag är med och marknadsför spännande varor och tjänster. Just nu är jag med i en kampanj för Santa Maria.
Fokus på denna kampanj är att snabbt och lätt laga god exotisk middag.

Jag valde att bjuda in mammorna från min föräldragrupp, att laga en middag tillsammans med mig. Några hade jag inte träffat på flera år men några umgås jag med regelbundet. Det var så roligt att träffas och prata och laga mat. Vi konstaterade att det var 20 år sedan vi träffades första gången, det var när vi var gravida. Det roliga var att alla fick söner, vi umgicks sedan ganska flitigt under sönernas första 10 år. Vi fikade, åkte på mindre resor, gick på babysim m.m

Maten vi lagade var Tandoori chicken med Raita och Naan bread och Råris (Risentas) och en grönsallad.
Tandoori kyckling
1 påse Santa Maria India tandoori spice mix
2 dl matlagningsyoghurt
500g kycklingfile
Ev rapsolja till formen

Sätt på ugnen 175°
Blanda spicemix och yoghurt till en röra.
Skär kycklingfilen i mindre bitar och blanda med röran.
Lägg allt i en ungsäker form och ställ in ugnen ca 20 min.

Kommentar: En snabb och god rätt, smakar mycket. Innehållsförteckningen ser bra ut funderar bara på varför man valt att ha färgämne E120
Kommer absolut att köpa denna kryddblandning fler gånger
Raita spice mixBlanda kryddblandningen med matlagningsyoghurt och finhackad gurka.

Kommentar: En okej yoghurtsås. Men denna kryddblandning tilltalade inte mig 100% . Gör min egen Raita nästa gång.
Naan Bread
Värm de i ugnen ca 2 min

Kommentar: Jätte goda bröd kan tänka mig att handla hem dem fler gånger.
Funderar på varför de använt raps/palm olja varför inte bara rapsolja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar