torsdag 3 februari 2011

Dinkelkudde



Nu har det gått lite mer än en månad sedan julen var här och jag maken och dottern har provat våra nya dinkelkuddar. Första känslan var att lägga sig i en sackosäck det prasslar lite men man vänjer sig snabbt. Maken trivs jätte bra med sin nya kudde och jag tycker att han snarkar lite mindre.
Dotterns kommentar: Tog några dagar att vänja sig för det prasslar, men nu kan jag inte tänka mig vara utan den.
Dottern har märkt skillnad när hon sovit borta och använt en annan kudde.
För mig tog det ca fyra nätter innan jag vande mig. Kände mig lite stel i nacken till en början när jag vaknade. Nu ligger jag så skönt på min kudde, har också märkt att jag ligger mer stilla på nätterna. Kuddarna har jag köpt på Näva klicka här om du vill veta mer..

Yttertyget till dinkelkuddarna är av 100 % ekologisk bomull och själva kudden är fylld med dinkelskal från eko-odling. Genom sitt finfördelade innehåll anpassar sig kudden efter varje kroppsform och möjliggör därför en fullständig avslappning av musklerna. Ryggraden, nacken och skuldrorna får optimalt stöd och mjuk massage. Dinkelns kiselsyra sätter igång en värmeutveckling i kroppen och få muskulatur och cellvävnad att slappna av De här egenskaperna gör dinkelkudden till ett mycket bra stöd för huvud- och nacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar