fredag 8 april 2011

Filmtips

Har sett tre bra filmer på sista tiden. Den första var på dvd och det var Farsan en charmig film där manuset känns tunt, men det gör inget för skådespelarna lyfter filmen särskilt den charmige farsan.
”Farsan” utspelar sig i en småstad någonstans i Sverige där man bl.a kan följa tre väldigt olika män. Jörgen som försöker bli mer macho för att undvika att bli lämnad av sin fru.
Juan den åldrande tjejtjusaren och farsan Aziz som är en glad änkling i sina bästa år som ser fram emot att bli farfar.



Den andra filmen var Allt för min syster den såg jag också på dvd. Den här filmen är väldigt stark det var länge sedan jag kände mig så berörd av en film.
"Allt för min syster" handlar om en familj som kämpar för att hålla ett barn som fått leukemi vid liv. Hemligheten bakom att hon kunnat överleva är att hennes yngre syster varit en donator. När systern är tretton år vill hon inte längre vara en donator. Familjen hamnar i kris



Den tredje filmen jag såg var på bio Hur många Lingon finns det i världen?
Jag tyckte jätte mycket om den här filmen, den har humor och den berör.
Filmen handlar om Alex som har varit arbetslös länge och blir erbjuden ett jobb som behandlingsassistent på en dagverksamhet för utvecklingsstörda. Där utmanar han de gamla invanda mönstren och uppmuntrar gängets musikintresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar