torsdag 16 juni 2011

Decubal


"Jag är en Buzzador och det innebär att jag är med och marknadsför spännande varor och tjänster. Just nu är jag med i en kampanj för Decubal handcream, Decubal lips & dry sports balm , Decubal face vital"
Jag tackade ja till denna kampanj eftersom jag har torr hud och företaget Actives läkemedelsföretaget bakom Decubal nu har tagit fram en ny hudvårdsserie för torr hud som är mild och utan parfym och onödiga tillsatser.
Nu har jag provat dessa produkter en tid och även haft en test panel och resultatet är detta.

Decubal handcream
Alla som jag frågat har varit väldigt nöjda med denna handcream och kan tänka sig att handla den.
Och själv kan jag bara hålla med och skönt med en handkräm som inte doftar.
Innehåller bl.a kokosolja och avokadoolja

Decubal lips & dry sports balm
Jag och panelen tycker inte om den. Känns som den feta salvan lägger sig som ett lock. Den hjälper inte på mina torra fläckar eller läppar.

Decubal face vitalDen är för fet men kladdar inte och går snabbt in i huden.
Däremot funkar den jättebra på makens skalle där han hade bränt sig och börjat flaga.

Reflektioner:
Decubal Handkräm var jättebra.

Decubal lips & dry sports balm funkade inte på mig, men jag använder oftast ekologiskt kokosfett att smörja mig med när jag är som torrast. Och till mina läppar använder jag vid behov Försvarets hudsalva.

Decubal face var för fet för mig fick lätt finnar av den. Men för den som är jättetorr i ansiktet är den nog jättebra.

Andra saker som är bra med dessa produkter är att de är
Oparfymerade Dermatologiskt testade som betyder
Att produkterna inte är testade på djur.
Och att en testgrupp av människor (10-40 personer) med jämna mellanrum utvärderar produkterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar