söndag 26 juni 2011

Karlslund och Fröken Julie


Nu har jag äntligen fått sett hela Fröken Julie. Första gången jag var där för att kolla så hann vi se första akten det regnade hela tiden. När sedan akt nr 2 skulle börja så var scenen full av vatten och elen funkade ej, så de fick avbryta. Efter en vecka var jag där igen med mitt teater sällskap den här gången var vädret på vår sida.
Vad roligt det var att se akt nr 1 en gång till, man lade märke till nya saker och man märkte också att skådespelarna hade ändrat lite sedan sist.
Det som fascinerar mig är att den här pjäsen är skriven 1888 av Strindberg nu är det 2011 och den håller än. Fröken Julie är ett drama av liv, passion och hat ända fram till slutet.
Teatern spelas i Karlslund under bar himmel med det gamla orangeriet som fond hur vackert och enkelt som helst. Vill du läsa mer om teatern läs här..






När jag hade varit på föreställningen Fröken Julie blev jag så förtjust i miljön att jag tog med mig maken dagen efter och vi gick runt i trädgårdarna. Det finns bl.a barnens trädgård som jag bara älskar det är piltunnlar ca sjuttio meter som går att springa runt i och sedan en annan favorit häcklabyrinten så kul.


Karlslund är ett område med rik natur och kulturhistoria.
Vad kul det var att upptäcka sin närmiljö igen tänk vad man blir hemmablind det finns så mycket att se i Karslund.
Läs mer här om Karslund..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar