måndag 17 oktober 2011

Träning

I lördags provade jag Spinning puls igen efter ett långt uppehåll eftersom som jag fick en muskelbristning i lårbenet i våras.
Det var riktigt tungt, men vilken bra ledare och musiken var riktigt bra.
Jag känner att tränings motivationen är på väg.
Här kan du läsa mer om Spinning Puls.. och här om min muskelbristning i lårbenet
Takidas låt var en av bra låtar som spelades under den svettiga timmen.



Det är lätt att tappa motivationen när man har skadat sig, för jag var i rätt bra form innan. Men jag har lärt mig att min kropp behöver vila mer mellan passen särskilt när jag kört mycket styrka som skivstång.
Under de 7 månader som gått har jag blandat olika veckor med Zumba, jogging, Cirkelgym, Skivstång. Det tog lång tid innan jag kunde köra skivstång igen.
Jag har tränat max 2 gånger i veckan (mot förut 3-5 gånger), men hoppas att jag nu kan höja till 3 gånger vi får se vad kroppen säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar