lördag 7 april 2012

Glad påsk

Glad påsk på er allesammans. Här lyser solen och det ser ut som det kan bli en fin påskafton.
Idag såg jag något roligt, någon stackare hade googlat på Irakisk grill och kommit till min blogg och fått se bilden på kycklingspett med salvia. Jag undrar om den personen blev nöjd eller? för samma googling var 5 gånger och kom till samma svar.


Tänkte att  det kanske är många som grillar i helgen så jag tipsar er om detta recept klicka här.. 


En annan god rätt att ha på ett buffebord är Laxrulle med wasabi se recept här..

Vårt lilla påskbord i dag som tonåringarna har bestämt är: pappas köttbullar, kumlakorv stekta som grisfötter, kokt potatis och påskmust.
Vi föräldrar har lagt till: Mårtenssons Wasabisill se recept här.. ägghalvor, stekt skivad kassler och en grönsallad.

I kväll är vi bortbjudna och kommer att bada i badtunna och grilla.
Ha en riktigt skön påsk och ta hand om varandra.
 

9 kommentarer:

  1. Åh så gott! Jag äter ju mycket lax och speciellt nu med GI-försöket. Brukar även ta pepparrotskryddad ost i laxrullarna. Mums det med!

    Glad Påsk!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är goa grejer. Glad påsk till dig med.

      Radera
  2. Ser väldigt gott ut! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Gott, gott låter det som! Och bad i badtunna låter också riktigt gottigt, speciellt nu när vintern kommit tillbaka med snö och kalla vindar...

    Hoppas wasabisillen faller er i smaken och att ni blir nöjda med den!

    Ha en fortsatt skön påskhelg,
    Mårtenssons

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en magisk kväll att bada badtunna.
      Wasabisillen har blivit en favorit.

      Radera
  4. Badtunna var länge sedan! Hoppas att du har en finfin påskhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk det blev alldeles stjärnklart när vi badade.

      Radera
  5. Jag hade minsann blivit glad om jag kom till dessa recept, låter jättegott alltihop!
    sv: Ja var gärna med i utmaningen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra. Ska kolla om jag kan bidra med något till utmaningen.

      Radera