tisdag 30 oktober 2012

Passionsfruktcheesecake

Oktober månad har bloggen söta saker temat Fredag. Har funderat en del på vad jag ska kunna bidra med och kom att tänka på den här godingen. Fredag för mig är att man börjar trappa ner efter en jobbar vecka och att man tar det lugnt och äter något gott. På jobbet har vi fredagsfika som är mycket uppskattat.

                                            Passionsfruktcheesecake recept klicka här..

Eftersom temat är fredag så ger jag filmtipset "En gång i Phuket"
Där vi får följa Sven som tröttnar på sitt liv i hemma i Sverige så han tar sitt pick o pack och flytta till Thailand för att skriva en bok.




12 kommentarer:

  1. Passionsfrukt är en jättegod frukt som jag tycker mycket om :) Låter gott med cheesecake och ett bra bidrag till månadens sötsak!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin! Jag älskar passionsfrukt och har inte gjort cheesecake på evigheter (fast jag älskar det också) så tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Mums älskar cheesecake. En ny sort att prova!! :-)

    SvaraRadera
  4. åh ja bara älskar passionfrukt,så gott och syrligt.
    Aldrig ätit med cheesecake men låter riktigt gott.

    SvaraRadera
  5. Passionsfrukt är ju så himla gott. Eller "pensionsfrukt" som de sa på tv i halv åtta hos mig igår:)

    SvaraRadera
  6. Cheesecake i alla former är gott. Med passion är den ljuuuvlig! :-)

    SvaraRadera