tisdag 12 november 2013

Matiga muffins

Håller på att inventera mitt torrförråd och mycket hittar man som man glömt bort t.ex kikärtsmjöl, två stora påsar med havregryn, kokoschips.
Har ni några tips på vad jag ska göra med dessa ingredienser?
Gjorde goda muffins häromdagen så lite torrvaror har minskat:)

Matiga muffins
2 dl vetemjöl
2 dl havregryn
2 dl fullkornsdinkel
1/2 dl pumpakärnor
2 msk socker
11/2 tsk vaniljpulver
1/2 msk mald kardemumma
2 tsk bakpulver
1 krm salt
3 ägg
3 dl yoghurt
1 dl smält kokosfett ekologiskt
äpple delat i klyftor eller björnbär

Sätt ugnen på 175°. 
Blanda alla torra ingredienser.
Vispa äggen
Rör ner yoghurt och kokosfett i äggen.
Häll ner de torra ingredienserna i smeten. 

Fördela smeten i muffinsformar och tryck ner äppelklyftor eller björnbär. 
Grädda mitt i ugnen ca 20-25 min

2 kommentarer:

  1. WOW det ser UNDERBART gott ut:) din blogg gör att jag vill laga mat hela tiden haha.

    Kolla in länken nedan...ett läckert recept jag bifogat som ingen får missa:)

    Ha en härlig vecka:)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack blir så glad för de fina orden:)
      Ska kolla in ditt recept snarast:)

      Radera