lördag 30 april 2016

Naturlig disk/slask-skrapa

I höstas såg jag på nätbutiken Jordklok att de hade en slaskskrapa av kokosnötskal. Den kostade bara 29kr så jag köpte mig en för att testa. Tänkte att det kunde vara ett bra alternativ till plastskrapan här hemma, som jag använder till att ta bort matrester i slasken.
Den här diskskrapan får inte godkänt av mig kommer inte köpa den igen. Däremot funkar den att skrapa kastruller när man har fastbränt mat. Men har man sockerbitar hemma, så funkar lika bra med det :) Helt enkelt ett onödigt köp

Ha det gott
Kram Milla 
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg och Twitter @millafunderar

2 kommentarer:

  1. Vi brukar alltid använda gammalt tidningspapper, servetter eller telefonkatalogspapper för att ta upp i vasken. Det får kastas i matåtervinningspåsen så det är perfekt, tycker vi.
    Bra ändå att du kom på ett alternativt användningsområde så var det iaf inte ett helt bortkastat köp...

    Ha de gott,
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen😊 Kul att ändå prova något alternativ som blev ett annat användningsområde😊

      Radera