tisdag 9 maj 2017

Kycklinggryta med citron och rosmarin

I dag åkte vinterjackan på igen det var minus grader när jag cyklade till jobbet i morse. Jag hoppas det blir lite varmare till helgen då jag ska på bröllop och tänkte ha kjol och vara barbent.
Här kommer ett tips på en riktigt god kycklinggryta bjöd på den när jag hade tjejmiddag och den blev riktigt uppskattad.

Kycklinggryta med citron och rosmarin ca 6 port ( inspiration från bloggen 56-kilo)
1 kilo kycklingfilé
1-2 st gul lök
3 dl grovhackad champinjoner
3 dl grädde
3 dl vatten
5 vitlöksklyftor
salt, svartpeppar
2 st  kycklingbuljongtärningar
2-3 tsk torkad rosmarin
6 hackade soltorkade tomater
1 st citron (pressad)
2 dl svarta kalamataoliver
1 dl persilja finhackad
1-2 dl riven parmesanost
ev maizena
smör
Hacka lök, vitlök, soltorkade tomaterna och svamp
Skär kycklingfiléerna i mindre bitar och stek dem i smör med salt och peppar
Tillsätt löken, vitlöken och svampen.

Häll i grädde, vatten, tomaterna, buljongen och pressa citronen och ha i. 
Krydda med salt, peppar, rosmarin   

Red av med maizena
Låt puttra ca 10 min
Rör i hackad persilja, riven parmesan och oliver 
   
Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar