lördag 23 januari 2016

Adresserad reklam

För tre år sedan aktiverade jag en reklamspärr på Reklamfritt.se för att få mindre adresserad reklam.
Läs det inlägget här..
Det har funkat rätt bra, men under senaste året har jag märkt att det börjat att öka på igen.
Adresserad reklam är reklam som kommer till dig med ditt namn och din adress på.

Jag aktiverade då NIX ADRESSAT och nu börjar det avta igen.
NIX adresserat är ett spärregister likt NIX-Telefon.


Sedan november 2015 har jag samlat ihop den adresserade reklamen, som jag inte vill ha och sedan har jag mejlat företagen och sagt att de får göra en reklamspärr på mig. Jag har även mejlat företaget Infodata som säljer adresser till bl.a Banker att de ska lägga en reklamspärr.

Jag har även registrerat mig hos SPAR (statens personregister) om reklamspärr.

Hur har du med den adresserade reklamen?

Ha det gott
Kram Milla
Följ mig gärna på Instagram @millashalsoblogg och Twitter @millafunderar


6 kommentarer:

  1. Länken har jag framme i 4-5 dagar, mest för att jag ska ha koll. Du är den andra ikväll som velat länka in sitt bidrag så kanske att jag får ha den öppen lite längre. Det här med reklamfritt är verkligen ett bra sätt att spara på miljön. Tack för att du är med. Ha en riktigt fin lördagskväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket bra inlägg! Milla du måste läsa Sjuka själar av Kristina Ohlsson också, så bra bok! ☺

    SvaraRadera