onsdag 29 november 2017

Ruccolasallad

En enkel och fräsch sallad att ha och variera med.

Ruccolasallad
1 fpk ca (100g) ruccola
4 msk olivolja
1 msk pressad citronsaft
1 tsk balsamvinäger
1-2 nävar rostade soroskärnor
salt, svartpeppar
Börja med att torr rosta solroskärnorna.
Rosta fröna i en torr het stekpanna. Rör om då och då – det blir lätt bränt.
Skölj ruccolan noga i ett durkslag
Pressa citron.
Blanda olivolja, citron, balsamvinäger, salt och svartpeppar
Häll dressingen över ruccolan och blanda. 
Strö över rostade solroskärnor i önskad mängd.




Nu kan man välja att få sin Buffe tidning på nätet i stället. Man får ett mejl när ett nytt nummer är ute:) Bra att man kan välja , för hos mig lägger jag dem på hög innan jag  lämnar de till återvinningen. Jag hoppas man kan göra så snart med Mer Smak också.  

Ha det gott
Kram Milla
följ mig gärna på Instagram@millashalsoblogg och Twitter@millafunderar

6 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Gott att variera tillbehören ibland och det här lät ju enkelt. Ha en fin dag. Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst får man mycket i pappersväg som man bara lämnar på insamling. Bra när man kan läsa på nätet. Ha en fin advent Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Fräscht och gott! Tack för tipset!

    SvaraRadera